Результати Міжнародного дослідження PISA та рік математики в Україні
Наступний 2020-2021 навчальний рік стане Роком математики в Україні
2020-2021 навчальний рік буде
оголошено Роком математики в Україні – це допоможе привернути увагу всього
суспільства до розвитку математичної грамотності не лише у школярів, а у всіх
наших громадян. Про це заявила Міністр освіти і науки Ганна Новосад 3 грудня
2019 року, під час презентації Національного і Міжнародного звітів за результатами міжнародного
дослідження якості освіти PISA-2018.
PISA (Program for International Student
Assessment) – міжнародне дослідження, що проводиться з 2000 року в 80+ країнах.
Кожні три роки дослідження вивчає рівень оволодіння читацькою, математичною та природничо-науковою
компетенціями у 15-річних підлітків. PISA не перевіряє, чи засвоїли учні зміст
освітньої програми, а оцінює, наскільки учні здатні використовувати здобуті
знання, уміння та навички в реальному житті.
У дослідження беруть участь 15-річні
підлітки, оскільки саме в цьому віці у більшості країн світу закінчують
здобуття обов’язкової освіти. Українські підлітки цього віку, які взяли участь
у PISA, під час дослідження навчались у різних класах закладів загальної
середньої освіти, на 1-му курсі закладів вищої освіти І–ІІ рівнів акредитації
або у професійно-технічних закладах освіти.
Тести доповнено анкетуванням
учнів/студентів, учителів/викладачів, керівників закладів освіти, батьків.
Таким чином PISA вивчає фактори, які впливають на успішність підлітків –
кваліфікацію вчителів, зміст освітніх програм, кількість часу на навчання,
залученість батьків до участі в житті закладу освіти, загальні цінності
особистості тощо.
«Оскільки за результатами PISA-2018
ми маємо найгірші дані саме з математики, наступний 2020-2021 навчальний рік
буде оголошено Роком математики в Україні. Попередньо Президент дав погодження,
і ми вдячні йому за відкритість і готовність швидко реагувати на потреби нашої
освіти. Під такий рік буде розроблено план заходів, що передбачатиме цілий
спектр активностей для стимулювання розвитку математики в Україні», – зазначила
Міністр.
Згідно з результатами PISA-2018,
базового рівня математичної компетентності – мінімального, якого в кінці
першого етапу середньої освіти мають досягти учні, – в Україні не досягли 36%
українських 15-річних підлітків. Такі дані, зокрема, заперечують міф про
ефективність радянської математичної системи освіти та вказують на необхідність
кардинальних змін у шкільній освіті, які має на меті реформа «Нова українська
школа».
Дослідження показує, що 36% наших
15-річних учнів не досягають навіть базового рівня знання з математики. Тобто вони мають
проблеми із завданнями, де потрібно використовувати прості стратегії розв’язування,
процентні співвідношення, оперувати дробами й десятковими числами.
Результати PISA-2018
показали, що ми маємо системно працювати над розвитком математичної грамотності
в українських школярів.

Немає коментарів:
Дописати коментар